Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2017. július 31.

5 Tipp a SEO barát pop-up hirdetésekhez

A visszatérő kérdés: használjunk-e pop-upokat? A kérdés annak fényében különösen fontos, hogy a Google ezévtől elkezdte büntetni ezen hirdetések tolakodó formáit, illetve más olyan formátumokat is, melyek negatívan hatnak a mobil felhasználói élményre.

Fontos megjegyezni, hogy a pop-upok működnek, az átlagos konverziós arány egy jól működő pop-up hirdetésnél 9 % felett is lehet!

Akinek jelenleg is van ilyen jellegű jól működő hirdetése, természetesen nem akarja ezt feladni, de mit is tehetünk annak érdekében, hogy a konverziós rátánk is megmaradjon, a Google büntetést is elkerüljük, és a SEO munkáink se legyenek hiábavalóak?

Íme 5 tipp, melyek segíthetik törekvéseinket.

Pop-up hirdetések

Melyek tiltott pop-up hirdetések?

A Google első sorban akkor ad büntetést, ha a kívánt tartalom előtt megjelenő hirdetések (szakzsargon szerint interstitials vagyis közbeiktatott) tolakodók. Ide tartoznak a pop-upok is, de a kategóriába elég sokféle hirdetési típus beletartozik.

Az alapszabály, ha ezek a hirdetéseid spam-szerűek, nehéz őket bezárni, vagy zavarják a felhasználói élményt a Google büntetést szabhat ki, veszélyeztetve ezzel nehezen megszerzett pozíciónkat.

Amiket jobb ha kerülünk:

  • A tartalmat eltakaró hirdetés, melyet be kell zárni mielőtt tovább olvashatnánk
  • A különálló hirdetés, melyen át kell haladnunk, hogy elérjük a kívánt tartalmat
  • A navigáció közben előugró hirdetések
  • Az oldal megnyitásával felugró hirdetések
  • Olyan overlay hirdetések, melyekre gyakran csak véletlenül kattintanak a látogatók, így könnyen átnavigálnak egy nem kívánt oldalra.

Nagyon fontos, hogy John Mueller megerősítette, hogy a kilépési szándéknál megnyíló pop-upokat a rendszer nem bünteti, ez különösen fontos lehet azoknak, akik használnak ilyen rendszert, például az Optimonkot.

Használj interstitials típusú hirdetéseket, ha azok nem tolakodóak.

Ezek olyan dolgok is lehetnek, amiknek jogilag muszáj az oldalon lenniük. Például olyan beléptető rendszer, ami kiszűri a kiskorúakat, vagy éppen a Cookiek-ról tájékoztató pop-up.

Az egyéb pop up jellegű bannerek is rendben van, ha azok mérete megfelelő, (Az ajánlott méret a képernyő 15%-a), amennyiben könnyű őket bezárni, vagy eltüntetni.

Válts időzített Pop-upra!

Amennyiben feltétlenül szeretnéd tovább használni a pop-up hirdetésidet, érdemes lehet újra gondolni őket, az eddig felsorolt szempontok alapján, hogy semmiképpen ne legyen a Google szerint zavaró.

Az egyik ilyen megoldás péládul az lehet, hogy úgy állítod be az adott hirdetést, hogy az ne akkor ugorjon fel, amikor a felhasználó belépett az oldaladra, hanem azután, hogy elfogyasztotta a kívánt tartalmat, például elolvasott egy blog cikket.

Azt is érdemes lehet módosítani, hogy hogyan záródik be egy pop-up. Mindenképpen az a javasolt, hogy egy idő után magától záródjon be, és ne kelljen azt külön bezárni.

Ezek persze csak akkor működnek, ha megfelelő tartalom van az oldalon, ami ott tudja tartani a látogatókat.

Csak desktopon használj a Pop-upokat.

Az is megoldás lehet, hogy a mobil felületünkön egész egyszerűen nem használjuk ezt a hirdetés típust, azonban az asztali gépen böngészőknek továbbra is közvetítünk ilyen jellegű hirdetéseket.

Ezeket egyelőre nem bünteti a Google, azonban ez bármelyik frissítéssel változhat, így a javaslatunk mindenképpen az lenne, hogy próbáljátok meg javítani, vagyis Google – kompatibilissé tenné ezeket a hirdetéseket.

Az organikus forrásból érkezőknek ne jeleníts meg pop-upokat.

Még egy megoldás lehet, hogy forrás szerint állítjuk be a felugró hirdetéseink megjelenítését, így az organikus forrásból érkezők nem láthatják azokat.

Ez azért fontos, mert a jelenlegi algoritmus főleg az oldal organikus forrásból származó forgalmát figyeli. Ez a megoldás persze nem működik, ha a legtöbb Lead az organikus forgalomból származik.

Ha a marketing automatizálás ezen formájával kapcsolatban még kérdésetek van, keressetek bennünket bátran!

Tanulmányait a Corvinus Egyetemen, Alkalmazott Közgazdaságtan szakon kezdte, de később inkább humán irányba terelődött, jelenleg az ELTE Szociológia szakos hallgatója. Az Online Marketing világával 2013-ban ismerkedett meg, de igazán a Klikkmánia csapat tagjaként tudott elmélyülni benne, melyhez 2015-ben csatlakozott. Főleg PPC témakörben munkálkodik, azon belül is az Adwords kampányok tervezése és kezelése a fő szakterülete. Ezen kívül több Facebook és Linkedin kampányért is felel.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!