We understand, we deliver.

5 meglepő tény a weboldal tartalma és a PPC hirdetések kapcsolatáról



Amikor arra kerül a sor, hogy javításokat végezz a PPC kampányodon, akkor jössz rá, hogy már a lehető összes tanácsot hallottad és kipróbáltad: összpontosíts a minőségi mutató és a CTR (átkattintási arány) javítására, optimalizáld a fiókod struktúráját, használj negatív kulcsszavakat, stb.

Bár ezek a taktikák be szoktak válni és tényleg a segítségedre lehetnek, egy tanács, ami nagy hatással lehet PPC kampányaid fejlesztésében ritkán bukkan fel az ajánlások tengerében: ez nem más, mint a részletes, informatív és átlátható tartalom a weboldaladon.

Tudom, ez elsőnek banálisan hangzik. Hogyan is lehetne hatással a weboldalad tartalma a PPC kampányaid sikerességére? Pedig a kapcsolat kölcsönös, nem csak a minőségi tartalom válhat a hirdetéseid javára, hanem fizetett hirdetésekkel nagy számú forgalmat, egy jól szegmentálható közönséget tudsz terelni a kívánt oldalra.

Tarts velem a következő részben, hogy megnézzük azt az 5 módot, hogy hogyan tud a minőségi tartalom hatással lenni kampányaid eredményére és sikerességére, és fordítva. Ha elég kitartó vagy, akkor a cikk végén bónuszként megosztok veled 4 tippet magas színvonalú PPC kampányok létrehozásához, melyek segítségével igazán kihozhatod a maximum ROI-t a a weboldalad tartalmából.

#1. Használj PPC hirdetéseket magas forgalom gyors eléréséhez

A probléma az organikus keresési stratégiákkal kapcsolatban az, hogy szinte lehetetlen forgalmat terelni weboldaladra előre létrehozott és meghatározott közönségek nélkül. Tekintetbe véve, hogy közel 4 millió blog poszt születik minden nap, szinte lehetetlen úgy forgalmat terelni, hogy ne legyen mögötte egy jól átgondolt és előre megtervezett stratégia.

PPC hirdetésekkel könnyen erőfölénybe kerülhetünk a konkurenciával szemben – aki nem használja ki az általuk nyújtott lehetőségeket -, hiszen fizetett hirdetésekkel nagy számú forgalmat generálhatunk weboldalunknak, így brandünknek egy kis reflektorfényt adva és korai bevételt eredményezve. A legjobb, hogy a fizetett kattintásokból származó forgalom nagy része a kívánt célközönségtől fog jönni, akiket eleve meg akartunk célozni márkánkkal.

Lényegében két legyet ütsz egy csapással. A Google Ads és a Facebook analitikáját használva részletes adatokhoz juthatsz célközönségedről miközben célzott hirdetésekkel meg is szólítod őket.

Részletgazdag és informatív tartalom elkészítésével ki tudod emelni, hogy milyen tulajdonságok különböztetnek meg téged a konkurenciától. Egy felmérés alapján megállapították, hogy az érdeklődők 90%-a jobban bízik egy olyan márkában, akinek a weboldalán egyedi tartalommal találkozhatnak, mint egy olyanban, aki sablon szövegeket használ.

Az ideális stratégia, ha mindkét kampányra egyszerre koncentrálsz és hasonló kulcsszavakat használsz. A weboldaladon található tartalommal informálod az érdeklődőt, míg a fizetett hirdetéssel forgalmat terelsz és – remélhetőleg – konverziókat hozol.

Ez a stratégia segíthet, hogy a márkád mindig legjelentősebb szereplők között szerepeljen az adott piacon belül bármikor, amikor a keresési találatok között megjelensz egy kulcsszóra.

Tartalom-es-PPC-hirdetesek-kapcsolata

 

#2. Használj PPC hirdetéseket, hogy az emberek a Te márkádat válasszák

A közhiedelemmel ellentétben tanulmányok kimutatták, hogy a fizetett hirdetések fejlesztik az organikus találatok CTR-jét is, nem pedig kannibalizálják őket. Ez annak köszönhető, hogy az emberek, akik már látták a fizetett hirdetésedet hajlamosabbak rákattintani egy jövőbeli kereséskor a rólad szóló organikus találatra, még akkor is, ha csak tudat alatt emlékeznek rá.

Ez azt eredményezheti, hogy márkád az érdeklődő szemében sokkal hitelesebbnek tűnik, mint az összes többi találat a keresési oldalon.

A márka affinitása drasztikusan növeli a visszatérő látogatók átkattintási arányát is. És ez azért fontos, mert – ahogy több kutatás is kimutatta – olcsóbb megtartani egy meglévő vevőt, mint szerezni egy újat.

#3. Nyújts hihetetlen landoló oldali élményt

Még a legjártasabb médiamanager is néha nehézségekbe ütközik, hogy olyan landoló oldalt rakjon össze, ami teljes mértékben kielégíti az érdeklődők igényeit és az ő elképzeléséhez is passzol.

A tartalommarketingesek természetesen remek mesélők és hihetetlenül kreatívak. Használd ki a belőled fakadó kreativitást, hogy minél egyedibb landoló oldali élményt hozz létre, amely egyre beljebb tereli az érdeklődőket a konverziós tölcséren keresztül.

Látogatók, akik egy fizetett hirdetésen keresztül érkeztek, valószínűleg átnézik az oldaladat mielőtt konvertálnának. Tekintsük gyorsan át egy vevő útját a konverziós tölcsérben és nézzük meg, hogy az egyes szakaszokhoz milyen tartalmat érdemes alkotni:

  • Tudatosság (Awareness): Az ügyfél érdeklődését felkelti egy hiány, probléma vagy igény (blog poszt, infografika, video, stb)
  • Megfontolás (Consideration): Az ügyfél realizálja az igényt és elkezd kutakodni, megoldást keresni a problémára (cikkek, vélemények, ajánlások, stb)
  • Elhatározás (Decision): Az ügyfél úgy dönt, hogy megvásárolja a terméket vagy szolgáltatást igénye kielégítésére (oktatóanyagok, kísérletek, termékismertetők)

 

Nem minden fizetett hirdetésből jövő látogató hajt végre az adott munkamenet vagy aznap során vásárlást vagy konverziót. Releváns és minőségi tartalom biztosításával a weboldalad értékes szakasz lehet a jövőbeni konverziós útvonalon. 

#4. Szerezz ötleteket a PPC kulcsszó információkból

Van egy nagyon fontos érintkezési pont a SEO és PPC kampányaid között és ez nem más, mint a kulcsszavak.

Elemezd és használd ki a rendelkezésedre álló információkat, hogy megtudd, melyek azok a kulcsszavak, amelyek a legnagyobb forgalmat és bevételt hozzák. Ugyanez érvényes a hirdetéseid szövegezésére. Vizsgáld meg, hogy melyek teljesítenek a legjobban és azt nyugodtan használd fel weboldalad vagy landoló oldalad frissítéséhez.

Fontold meg a kereskedelmi szándékú kulcsszavak használatát a tartalmadban terméked vagy szolgáltatásod promotálására.

Branded kulcsszavak sokkal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek és sikeresebbek, mint a ‘szabványos’ társaik.

A/B tesztek kivitelezésével vizsgáld meg, hogy melyek kulcsszavak működnek a legjobban egyes kampányokban.

#5. Szerezz annyi első oldali pozíciót, amennyit csak tudsz

Természetesen két link egy oldalon növeli az átkattintási arányt. Ez különösen kritikus fontosságú a mobil megjelenítéseknél, ahol a felhasználók előnyben részesítik a top pozícióban lévő és a fizetett hirdetéseket.

Eltekintve a kattintási arányok növekedésétől, az extra linkek növelik a márkák expozícióját és tekintélyét is a kereső szemében.

Most, hogy átnéztük, hogy milyen előnyökkel jár a PPC és a tartalommarketing kombinálása, vizsgáljuk meg, hogy milyen taktikákkal tudjuk a PPC kampányok hatását a tartalom ROI-jának növekedésére kifejteni. Ebből most négyet szeretnék bemutatni neked. Lássuk!

  • Promotáld a tartalmadat Facebook hirdetésekkel

 

Használd ki a Facebook Insights adta előnyöket, vizsgáld meg a közönség statisztikádat, szegmentálj és célozz!

Két csoportot célozz meg:

  • Emberek, akik lájkolták az oldaladat és az ő barátai
  • Emberek, akiket manuálisan céloztál be érdeklődés, demográfia, stb alapján

Használd a PPC hirdetéseket közönség kiépítésére and a poszt boost funkcióval pedig érj el még több embert, akit érdekelhet tartalmad. A Facebook közönség statisztikái és a Twitter testreszabott közönségei csodálatos remarketingeszközöket kínálnak minden PPC hirdetés vagy promóciós tartalom számára.

Használd a PPC keretedet arra, hogy kiépíts egy megfelelő célközönséged, majd ezt célozd be őket különböző hirdetési kampányokkal a legtöbbet kedvelt és megosztott tartalmad alapján.

  • Írj ellenállhatatlan címeket

BuzzSumo segítségével találd meg azt a témát, ami leginkább érdekli és izgalomba hozza az iparágadat. Használd fel ezeket a témákat és a hozzájuk tartozó kulcsszavakat címeid megalkotásakor. Ez arra ösztönzi a felhasználókat, hogy minél inkább elköteleződjenek hirdetéseddel kapcsolatban.

A/B teszteléssel próbálj ki különböző főcímeket, hogy lásd, melyek azok a kulcsszavak, amelyek leginkább cselekvésre – kattintás vagy konvertálás – ösztönzik a felhasználót.

Fontos kihangsúlyozni, hogy ellenállhatatlan címek alatt nem a clickbait címeket értem. A kiváló felhasználói élmény nyújtása mindenekelőtt való, relevánsnak kell lennie a címnek a tartalomhoz.

  • Gondolkodj ‘mobilbarát’ módon

Merkle kutatása szerint, a fizetett kattintások 60%-a mobil vagy tablet eszközön keresztül történik.

Használj képeket, infografikákat vagy bármilyen formáját a vizuális tartalomnak annak érdekében, hogy minél inkább növeld a mobil eszközön történő fizetett kattintások konverziós arányát.

Nagyon fontos kiemelni, hogy ha mobil eszközökre összpontosítasz, akkor kihagyhatatlan, hogy a landoló oldalad reszponzív designnal és mobilbarát tartalommal rendelkezzen.

Néhány tipp:

  • Legyen egyértelmű a call-to-action
  • Használj kis méretű képeket
  • Kerüld a pop-up ablakokat
  • Használj tömör bekezdéseket
  • Rövid címeket írj

 

  • Használj ‘gyilkos’ CTA-t

Fontos, hogy szembetűnő helyen és világos üzenettel szerepeltesd a CTA-dat a landoló oldaladon, főleg a fizetett hirdetésekről van szó. Ez lehet akár egy oldalsó űrlap vagy egy pop-up ablak a CTA-val. Ez segítségedre lesz a leadek konverzióvá átalakításában a fizetett promóciós kampányokban.

A CTA elhelyezése továbbra is vita tárgya. Sokan vannak akik a hajtás feletti pozíciót preferálják, de azoknak a tábora is nagy, akik az oldal alján szeretik elhelyezni.

A fizetett hirdetések esetében azt javasolnám, hogy a tartalmaddal nyerd el az olvasó tetszését és érdeklődését és az oldal végére helyezd el a világos üzenetű CTA-dat.

Konklúzió

A legtöbb cégnél továbbra is a SEO, a tartalommarketing és a PPC részleg külön helyezkedik el, nem igazán kommunikálnak, kollaborálnak.

Pedig láthattad, ha ezek a részlegek kéz a kézben dolgoznának, akkor erejük és eredményességük is kölcsönösen növekedne, párhuzamosan a konverziók számával és a bevétellel, valamint a márka vonzerejével együtt.

A cikk Kristopher Jones írása alapján készült.

Fotó forrása: Search Engine Journal

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
2

Céltudatosan a marketing területére képezte magát, a BKF - ma már METU - PR-reklám-marketing szakán végzett 2014-ben. Eddig ügyféloldalon egy design cégnél dolgozott marketing munkatársként, de szeretett volna ügynökségi tapasztalatot is szerezni, így ismerkedett meg a Klikkmániával és csapatával. Amit legjobban szeret az online marketingben, hogy folyamatos tanulást és kihívást jelent, mert a trendek és eszközök napról napra változnak.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com