We understand, we deliver.

5 egyszerű mód PPC kampányaid bővítésére



A Közönség meghatározó alapja egy profi PPC-s kampánykezelési stratégiájának. Ebben a cikkben bemutatunk 5 egyszerű módót, hogyan javíthatod PPC kampányaidat a közönséglistáid segítségével.

Az összegyűjtött Közönséglistákat leggyakrabban remarketing kampányokhoz használják, azt is inkább a Display hálózaton és a social stratégiákban. Ez azonban csak egy része a történetnek. A Közönséglisták hatalmas hasznot hozhatnak a Search kampányokban is.

adwords-kozonseg

Akár kizárólagos célzással, akár ajánlattétel-módosító rétegként alkalmazod őket, most mutatunk 5 irányt, amivel új lendületet adhatsz kampányaidnak.

  1. Remarketing lista keresési hirdetésekhez (RLSA)

A legegyszerűbb módja, hogy kihasználd a közönséglistákat a keresési kampányokban, hogyha módosító rétegként hozzáadod a kampányaidhoz.

A cél az, hogy azokat a felhasználókat, akik hosszabb ideig, vagy ismételten érdeklődnek a kulcsszavaink iránt, már a remarketing listákban célozzuk meg. Ez remek módja annak, hogy a márkánk a top-of-mind kategóriában maradjon.

Néhány mód a remarketing listák használatára:

Add hozzá a közönséget ajánlattétel-módosító rétegként a meglévő kampányokhoz:

Webhelylatogatok

Keresd meg a kezelőfelületen a Közönségek fület, adj hozzá új célzást, és válaszd ki a használni kívánt közönséget.

A célzási beállítás a Megfigyelés legyen. Ez azt jelenti, hogy a közönség egy további rétegként fog működni a keresési közönségen belül, de nem kizárólagos célzásként.

ajanlatmodositas

A jobb eredményekért használd az ajánlattétel módosításokat, bármilyen szinten.

Hozz létre egy külön kampányt ehhez a közönséghez

Ha ezeket a felhasználókat külön szeretnéd elérni, másold le egy meglévő keresési kampányod, és válaszd ki a Célzás lehetőséget az előbbi beállítási lehetőségnél. (Közönségek – Új célzás) Ez azt jelenti, hogy csak az RLSA-listán szereplőknek fog a hirdetésed megjelenni.

Akkor a legcélszerűbb ez a stratégia, ha nagy listát tudsz összegyűjteni, és a terméked, vagy szolgáltatásod olyan jellegű, amire újra és újra igény van, vagy hosszabb a döntési idő a vásárlási folyamatban.

A különálló RLSA kampány lehetővé teszi, hogy egy tipikus Keresési kampány minden lehetőségét kihasználd olyan közönségen, aki egyszer már találkozott a márkáddal.

  1. RLSA dinamikus keresési hirdetésekkel (RDSA)

Az RLSA-hoz hasonlóan kombinálhatjuk remarketing listáinkat egy másik kampánytípussal is, a Dinamikus Keresési Hirdetésekkel. (Dynamic Search Ads)

A Dinamikus Keresési Hirdetések (DSA) kiterjesztik a keresési kampányok elérését az aktuális kulcsszavakon túl.

A webhely tartalmát használják fel olyan további lekérdezések kereséséhez, amelyek jelenleg nem szerepelnek a fiókban.

RLSA-val kombinálva a DSA kampányok segíthetnek abban, hogy kapcsolatban maradj azokkal a felhasználókkal akik a listádban szerepelnek, és keresnek a webhelyedre vonatkozó olyan kifejezéseket, amik nem szerepelnek a kulcsszólistádban.

Ezzel is a top-of-mind kategóriát erősíted a célközönségedben.

Csak annyit kell tenned, hogy az RLSA beállítási módot alkalmazod egy Dinamikus Keresési kampányban. Mostanra biztos tudod hol találod meg a Közönségek fülön.

  1. Közönségek kizárása

Néha nem az a fontos, hogy kit céloz, hanem hogy kiket zársz ki a kampányaidból.

Gondolj csak egy helyi biztosítási ügynökre, aki új ügyfeleket keres. Ha valaki felkeresi a webhelyét, kitölti a személyes adatokat tartalmazó űrlapot, az ügynök megkapja az információt, és mindent megtesz, hogy aztán nyomon követhesse az illetőt.

Ebben az esetben nincs szükség arra, hogy továbbra is fizess azért, hogy az az ember még egyszer lekattintsa a hirdetésed, és megadja ugyanazokat az adatokat.

Ez elég logikus forgatókönyv, mégis gyakran fizetnek a hirdetők többet, mint amennyire szükség lenne, szóval ne csak célzási lehetőségként tekints a remarketing közönségeidre, hanem kizárási opcióként is.

Gondolom te is automatikusan létrehozol minden fontosabb konverzióhoz egy-egy közönséglistát, vagy éppen többet is. Ha igen, akkor azonnal át is gondolhatod, hogy van-e olyan cél beállítva, amit nem szeretnél, hogy 2x elérjenek a látogatóid.

Ettől függetlenül nem kell elengedni azoknak az embereknek a kezét sem, akiket kizártál a kampányodból. Egy más típusú kampánnyal remekül fent lehet tartani az érdeklődést, vagy az emlékezetet a látogatóidban.

remarketing-kizarasok

A közönségek kizárását is értelemszerűen a Közönségek fülön éred el.

A képernyő felső részén egyszerűen válts a Kizárások lapra, és add hozzá a megfelelő közönséget.

  1. Hasonló Közönségek keresési kampányhoz

A következő két közönségtípus esetében elhagyjuk a remarketing listák birodalmát, és átevezünk az új felhasználók területére.

Az első újdonság, amit 2017 májusában jelentettek be, az a Hasonló Közönségek. (Similar Audiences)

Így magyarázta el a Google a Hasonló Közönségek előnyeit:

“A Hasonló Közönség segít megtalálni azokat a személyeket, akik a webhelyed látogatóival megegyező jellemzőkkel rendelkeznek. A “Hasonló Közönségek” célzás hozzáadásával egy kampányhoz vagy hirdetéscsoporthoz, hirdetéseid olyan személyek számára jelenhetnek meg, akiknek a keresési viselkedése hasonló a webhelyed látogatóihoz. Ezek az emberek nagyobb valószínűséggel lesznek az ügyfeleid. “

Lényegében a Google megvizsgálja a remarketing listáidat, és készít egy olyan listát azok alapján, akik hasonló keresési tulajdonságokkal, előzményekkel rendelkeznek, mint a te embereid.

Ezeket a listákat is használhatod Megfigyelés vagy Célzás beállítással, ahogy azt az RLSA-nál is láttuk. Azt javaslom, Hasonló Közönségre ne készíts külön kampányt, használd őket ajánlattétel-módosító rétegként ahogy az 1. pontban a remarketing listákat, egy már meglévő kampánynál.

Mivel ezekkel a felhasználókkal korábban még nem érintkeztél (ezért nem szerepelnek a remarketing listádban), valószínűleg a keresési kampányaidhoz használt üzenettel meg tudod fogni őket.

  1. Piacon belüli közönségek (In-Market Audiences)

A piacon belüli közönségek már régóta elérhetőek a Google Display Hálózaton belül. Ezeket a közönségeket a Google a következőképpen írja le:

“Találjon olyan ügyfeleket, akik már keresnek és fontolgatják olyan szolgáltatás vagy termék vásárlását, mint amilyet Ön is kínál.”

Ez a közönségtípus tehát kicsit olyan, mint a Hasonló Közönség a Keresési hálózaton, azzal a különbséggel, hogy olyan embereket céloz, akik már néztek hasonló termékeket mint amit te is kínálsz, tehát az interneten elterjedt magas szintű fogyasztói tendenciákon alapul.

Következtetés

Ma már számos módja van annak, hogy megtaláld a megfelelő közönséget. Az újdonságoknak köszönhetően az online marketing költségedet is egyre inkább lefaraghatod, illetve ha csökkenteni nem is szeretnéd, de növelheted a megtérülést.

Olyan érzés ez, mintha egy tengeralattjáróra ablakokat raknál, hogy ténylegesen láthasd mi történik az orrod előtt, ne csak a műszerekre kelljen hagyatkozni.

 

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
1
essb_pc_twitter:
1

A Klikkmániához egy fél éves gyakornoki program után jelentkezett, amit a Media Sales Kft.-nél töltött. Az Óbudai Egyetemen végzett, mint Műszaki menedzser, ahol Projektmenedzser, illetve Irányítási rendszerek szakirányon zárta tanulmányait. A reklám és marketing világa egy korábbi OKJ tanfolyamon fogta meg, ahol aztán ennek köszönhetően reklámpszichológiából írta szakdolgozatát. A pszichológiának más területei iránt is érdeklődik, sokat olvas a témában.

Google Profile

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com