We understand, we deliver.

5 bevétel generáló marketingfogás Facebookon



A Facebook igazi aranybánya lehet azoknak a vállalkozóknak és cégeknek, akik hajlandóak időt és energiát fektetni abba, hogy megismerjék a közösségi hálózatban rejlő lehetőségeket. A következő pár pontban összeszedtünk 5 teljesen ingyenes marketing tippet, amivel belendítheted vállalkozásodat Facebookon és igazán kitűnhetsz a tömegből.

Hozz létre egy ütős céges oldalt

facebook-hirdeetes

Az egyik legfontosabb marketing eszköz Facebookon a saját céges oldalad, hiszen ez az a felület, amivel a jövőbeli vevőid találkozni fognak. Rengeteg olyan adatot és információt oszthatsz meg egy jól felépített oldallal, ami végül vásárlást befolyásoló tényező lehet. Lényeges, hogy kapcsolódjon a céges arculathoz, hordozza azokat a design elemeket, amiket a weboldalad is – például a logó -, hogy egy pillantás alatt felismerhető legyen márkád.

Nézzük, hogy milyen lépéseket kell megtenned, hogy legyen egy ütős céges Facebook oldalad:

  • Először kattints rá az ‘Oldal létrehozása’ lehetőségre, amit a jobb felső sarokban lévő lefelé mutató nyíl rákattintásával tudsz elérni
  • Ezután válaszd ki az oldalkategóriát. Létre tudsz hozni céges oldalt egy vállalkozásnak vagy márkának, valamint közösségnek, közszereplőnek is.
  • Add meg a cégeddel kapcsolatos alapvető információkat, például a neve, címe, stb. Feltöltheted a profil-, illetve a borítóképedet és voilá, készen is van az oldalad.

Ceges-oldal-letrehozasanak-kezdeti-lepesei

Egyszerű volt, nem? Ám, innentől jön az igazán lényeges része oldalad kiépítésének és adatokkal való feltöltésének.

Első lépésként állítsd be az oldalad sablonját. Ezt a Beállításoknál az ‘Oldalad módosítása’ fül alatt találod. Több sablon közül is válogathatsz, válaszd azt, ami a legjobban passzol a vállalkozásod tevékenységéhez. Ha ezt megtetted, több olyan funkcióhoz is hozzáférsz majd – például testreszabható call-to-action gombok -, amivel egyedivé varázsolhatod céged Facebook oldalát.

Sablonok-beallitasa

Talán nem is kell mondanom, hogy jó minőségű profilkép és borítókép mennyire fontos. Válassz olyanokat, amik passzolnak a céges arculathoz, gyorsan felismerhető belőle a márkád és figyelemfelkeltőek. Ha már a figyelemfelkeltésnél tartunk, nyugodtan kísérletezz videó beállításával borítóként. Egyelőre nem sokan használják ezt, így biztosan kitűnsz majd a tömegből.

A céges oldalad egyik kulcsfontosságú aloldala a ‘Névjegy’. Itt tudod megosztani azokat az információkat a közönségeddel, amiket lényegesnek tartasz, például a telefonszám, email cím, weboldal, röviden a céged történetét, a mottót, díjakat, elismeréseket, stb. Sokan kihagyják ezeket a lépéseket, pedig éppen olyan nélkülözhetetlenek, mint egy profilkép beállítása.

Állíts be chatbotot Messengeren, kapcsold össze Facebook oldaladat Instagram fiókoddal, hozz létre hozzászólás filtereket vagy életkor és ország szerinti korlátozásokat, a lényeg az, hogy használd ki mindazt a lehetőséget, amit e közösségi platform tálcán kínál számodra.

Használj Messenger botokat

Most, hogy már van egy profin felépített céges oldalad, ideje, hogy a figyelmedet a közönséggel való kommunikációra fordítsd. A Facebook lényegesen megkönnyíti ezt a műveletet a Messenger botok segítségével.

A számok magukért beszélnek. A Facebook szerint az emberek 53%-a vásárol inkább olyan cégtől, akiknek tudnak üzenetet küldeni, valamint 56%-uk inkább üzenetet küld kérdésével és problémájával kapcsolatban, minthogy felhívja az ügyfélszolgálatot.

Chatbot használatával azonnali válaszokat tudsz küldeni ügyfeleid részére, akik kapcsolatba léptek veled. Az automatikus válasz lehetőséget ad, hogy megkapd a ‘Tipikus válaszidő: egy órán belül’ plecsnit, ami elsőnek nem tűnhet fontosnak, de megbízhatóság szempontjából sokat jelent az ügyfelek számára. Az automatikus válaszüzenet időt ad a vevőszolgálati kollégáknak, hogy mindenkinek egy személyre szabott visszajelzést dolgozzanak ki.

Ám a chatbotok funkciója nem merül ki egy automatikus válaszban. Ha igazán profi módon akarod felépíteni a ügyfélszolgálatodat, akkor mindenképpen dolgozz ki a válaszadási lehetőségeket, amikkel az ügyfelet végig tudod kísérni a beszélgetésen, ami végén garantáltan megkapja azt az információt, amire szüksége volt. Az egész a ‘Get Started’ gombbal érhető el. Igaz ügyfél nem tud kérdezni, viszont a chatbot előre megírt válaszok, linkek, meghatározott céloldalak segítségével irányítja a felhasználót az értékesítési csatorna különböző szakaszaiba vagy egyszerűen az általa keresett információhoz.

Messenger-bot-mukodes-kozben

Posztolj, posztolj, posztolj

Az elmúlt években sorozatban jelentek meg a sötétebbnél sötétebb hangvételű cikkek, hogy a Facebook jelentősen csökkentette a céges oldalak organikus elérését. Ez sajnos igaz, a céges oldalak organikus elérése 2,6% körül mozog, vagyis követőid eme csekély része találkozik csak egy-egy bejegyzéseddel. Ezt a jelenséget két tény is alátámasztja. Egyrészről a vállalkozások 93%-a használ már fizetett hirdetéseket, így téve a felhasználók hírfolyamát versenypályává, szépen lassan kiszorítva a sima bejegyzéseket. Másrészről, a Facebooknak volt egy komoly változtatása a hírfolyam algoritmusában is az idén, hogy a család és a barátok posztjai előtérbe kerüljenek a vállalkozások bejegyzéseivel szemben.

Organikus-eleres-csokkenese-Facebookon

Összegezve tehát a céges oldalak organikus elérése nagymértékben csökkent az elmúlt évek folyamán – ahogy ezt az alábbi ábra is mutatja -, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes rendszeresen bejegyzéseket megosztani követőiddel. Sőt!

Érdekes, hasznos és változatos információkat megosztani ügyfeleiddel sose rossz ötlet. Tanulmányok kimutatták, hogy a legideálisabb esetben napi egyszer posztoljunk. Nem egyszerű feladat minden nap egyedi tartalmat megosztani követőiddel, de megéri, hiszen az a 2,6%-nyi followerből erős bázist tudsz kiépíteni. A lényeg, hogy légy következetes és kedveléseid száma növekedni fog.

Néhány tipp, hogy ezt hogyan tudod elérni:

  • Mindig egyedi és új tartalmat ossz meg.
  • Érdekes tartalmakat tégy közzé, amik érdeklik a követőidet, ne spameld őket.
  • Figyeld meg, hogy mik azok az időpontok, amikor követőid aktívak. Ehhez nagy segítséget ad a Facebook Insight – de erről később bővebben beszélünk.

Hirdess

Facebook továbbra is a legerősebb közösségi platform a hirdetők számára, valamint még mindig kiváló eszköz konverziók és leadek szerzésére. Ráadásul rendkívül kifinomult célzással rendelkezik, hogy mindenképpen azt a célközönséget érd el, akit akarsz, valamint a remarketing funkció is remekül működik e csatornán.

Lássuk, hogyan hozzunk létre sikeres Facebook kampányokat!

  • Ismerkedj meg a különböző hirdetéstípusokkal. Fontos, hogy ismerd meg az eltérő hirdetéstípusok tulajdonságait, hogy tudd melyik illik leginkább marketing célodhoz. Ha minél több kapcsolatot szeretnél szerezni, használj lead hirdetéseket. Ha brand promóciót szeretnél létrehozni, készíts egy Canvas típusú hirdetést. Ha növelni szeretnéd az elköteleződését az egyik organikus bejegyzéseddel kapcsolatban, próbáld ki a post boost funkciót.
  • Célozz ‘rétegesen’. A legjobb célzási módszer a remarketing, hiszen az ebben a listában lévő ügyfelek egyszer már elköteleződtek márkád iránt. Ha nincs még elég adatod remarketingközönség létrehozásához, akkor gondold végig, hogy pontosan kiket is szeretnél elérni, hol élnek, milyen élterkorban vannak, mik után érdeklődnek és így szépen rétegezve készítsd el célközönségedet.
  • Hozz létre egyéni célközönségeket. Ha már túl vagy az első sikeres kampányokon, akkor itt az ideje, hogy egyéni célközönségeket hozz létre. Mivel mind a weboldaladra, mind a Facebook oldaladra nagyobb számú embertömeget tereltél, célszerű őket listáka gyűjteni. Ezeket hívjuk remarketingközönségnek.
  • Készíts ‘Hasonmás’ célközönségeket. Facebookon is lehetséges – ahogy az AdWords rendszerében is -, hogy hasonmás célközönségeket hozz létre. A felhasználók, akik ebbe a közönségbe bekerülnek, hasonló viselkedést mutatnak, mint az eredeti listában lévő ügyfelek. Így újabb és újabb releváns embereket tudsz elérni hirdetéseddel.

És következzen a hab a tortán, amivel két legyet ütünk egy csapásra! A WorldStream kimutatta, hogy fizetett hirdetések használatával az organikus elérés akár 90%-kal is növekedhet. Máris jobban hangzik, mint a 2,6%, nem?

Facebook-hirdetes-hatasa-az-organikus-eleresre

Ismerkedj meg a Facebook analitikával

Sikeres kampányok létrehozásához elengedhetetlen, hogy megismerd a célközönségedet, levond a következtetéseket a már lefutott kampányokból. Hogyan tudod ezt megtenni? Nem más lesz a segítségedre, mint a Facebook Insights!

2 fő részre bontható a Facebook Insights:

  • Elemzések: Itt találod meg az oldaladdal kapcsolatos összes organikus elérés információját. Meg tudod nézni a bejegyezésaktivitásodat, követőiddel kapcsolatos információkat, például hogy mikor érhetőek el, és egyéb fontos és hasznos tudnivalókat.
  • Célközönség elemzési adatai: Ez a riport a Hirdetéskezelőből érhető el. Lehetővé teszi három alcsoport adatainak elemzését: minden felhasználó a Facebookon, az oldalad követői és az egyéni közönségek. Számunkra leginkább az utóbbi kettő érdekes. A célközönség elemzési adatai lehetővé teszi, hogy mélyebben megismerd a saját egyéni közönségedet, hogy meghatározd még részletesebben demográfiai, érdeklődésen alapuló és tevékenységalapú információkat, amelyek mindegyike felhasználható a jövőbeli kampányokban.

 

Celkozonseg-elemzesi-adatai-riport

Befejezésként egy tanácsot szeretnék adni neked. Mielőtt fejest ugrasz a Facebook hirdetések világába, ismerd meg a célközönségedet, építs fel különböző perszónákat és mindenképpen próbáld ki az ingyenes marketing lehetőségeket, amit e közösségi média rejt. Megéri!

 

A cikk Gordon Donnelly írása alapján készült

 

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_twitter:
1

Céltudatosan a marketing területére képezte magát, a BKF - ma már METU - PR-reklám-marketing szakán végzett 2014-ben. Eddig ügyféloldalon egy design cégnél dolgozott marketing munkatársként, de szeretett volna ügynökségi tapasztalatot is szerezni, így ismerkedett meg a Klikkmániával és csapatával. Amit legjobban szeret az online marketingben, hogy folyamatos tanulást és kihívást jelent, mert a trendek és eszközök napról napra változnak.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com