We understand, we deliver.

17+1 SEO módszer, hogy kis erőfeszítéssel nagy sikereket érj el 2019-ben



Jól szerepelni a keresőben nem egyszerű feladat. Hosszadalmas és nehéz feladat, amely akár három különböző szakma feladatát felöleli. Persze nem kell kétségbe esni. Itt is vannak olyan trükkök, jó tanácsok, amelyeket ha megfogadsz, programozó nélkül is kipofozhatod a weblapod.

seo-alapok-tippek

Forrás: www.backlinkfy.com

Ha már jártas vagy a SEO világában úgy érezheted ez “csak” ismétlés. Sajnos rengeteg olyan ügyfél jön hozzánk, akik már alkalmaztak SEO-st korábban, de olyan alapok is hiányoztak a weblapról, amelyeket egy ilyen listán végighaladva könnyedén ellenőrizhetsz.

Vágjunk is bele!

1.Optimalizáld a title-t és headingeket

Bár ez a SEO egyik legalapabb és egy kis tervezéssel a legegyszerűbben megvalósítható pontja, mégis rengeteg oldal már itt elvérzik.

Az alapszabályok:

–       Egy oldal lehetőleg egy témára (kulcsszóra) fókuszáljon.

–       Ez jelenjen meg a title-ben

–       A H1 címsorodból csak egy szerepeljen, szintén a fő kulcsszóval

–       A többi heading címeket pedig logikusan átgondolva add meg, hogy azok is növeljék az oldal erejét.

A tartalmad tervezésénél már próbálj meg előre gondolkodni. Mi az amit hirdetni szeretnél? Érdemes minden PPC kampányodra külön landinget kialakítani, vagy akár még specifikusabb landingeket létrehozni. A PPC kampányaidban használt kulcsszavakra optimalizált oldalak nagyban fogják növelni a hatékonyságod.

Ha már on-site SEO, ne felejtsd el a meta description-ödet se kitölteni. Ne úgy gondolj rá, mint egy plusz nyűg, hanem mint egy plusz lehetőség, hogy a keresőben felhívd magadra a figyelmet.

2.Mi szerepeljen a menüsorban?

A meanüsor az egyik legfontosabb strukturális elem a weblapon. Hogy miért? Mert ez az, ami az összes oldalon megjelenik, tehát az itt szereplő oldalak belső link ereje nagyon magas.

Érdemes ezért a legfontosabb kulcsszavakra optimalizált oldalaid akár azonnal elérhetővé tenni a menüből. Így a Google is úgy fogja értékelni, hogy ezek kiemelten fontosak a számodra.

3.Mérj!

„Ezt most komolyan meg kell említeni?” – gondolhatod magadban. És sajnos igen. Bár a Google Analytics már eléggé elterjedt, más eszközök használata elég alacsony.

Például, ha SEO-ról beszélünk, akkor a Google Search Console elengedhetetlen. Hiszen ez a fő „kommunikációs felületünk” a Google-el. Itt tudjuk megadni, hogy mely oldalakat szeretnénk indexeltetni és melyeket nem.

Továbbá megkaphatunk belőle olyan fontos adatokat, amelyeket az Analytics meg sem mutat. Például, hogy organikusan milyen kulcsszavakkal találnak meg minket.

Ha már az alapok megvannak, akkor akár tovább is léphetsz. Egy előző cikkünkben olyan elemző eszközökről olvashatsz, amelyek a konverziószerzést is nagyban segítik.

seo-web-analitika

Forrás: gcn.com

4.Tömörítsd és optimalizáld a képeid

A képek vehetik el a legtöbb helyet a szerveren, és ezzel együtt a felhasználóid idejét is. Minél több nagy kép fájlod van, annál lassabb lesz az oldalad és annál rosszabb a felhasználói élményed.

Kétféleképpen tudnak a képek sok helyet foglalni. Egyrészt, fájlméretben. Két teljesen egyező képhez tartozhat teljesen eltérő fájlméret. Miért? Mert a kép fájlok tartalmaznak mindenféle extra adatot a kép készítésével kapcsolatban (dátum, kamera stb).

Ezt egy egyszerű tömörítéssel ki lehet küszöbölni, ami akár az ötödére csökkentheti a KB-ok számát a minőség romlása nélkül. Az erre használható ingyenes szoftverek tárháza végtelen.

Másrészt, a képminősége is természetesen befolyásolja a méretet. Egy 2000×2000 px-s kép több helyet foglal, mint egy 500×500 px-s. Viszont a felhasználó, amikor a mobilján keres, biztos, hogy az 500×500-as is bőven elég lesz.

Ehhez használd a srcset/size HTML funkciót, amellyel különböző képernyő méretekhez különböző méretű képek behívását tudod beállítani.

5.SSL tanusítványt mindenkinek!

Az SSL tanusítvány 2014 óta már nem ajánlás, hanem elvárás. Mivel egyre több adatot osztunk meg magunkról a weben, gondolj csak egy sima asztalfoglalásra – név, telefonszám, emailcím – , sokkal jobban előtérbe került az oldalak biztonságossá tétele.

Szerencsére egy SSL telepítése nem űrtudomány. A legtöbbször fejlesztő sem kell hozzá, hanem a szerverszolgáltatód is tud segíteni.

DE!

Amikor http:// oldaladat https:// -re cseréled, akkor érdemes egy jópár dologra odafigyelned.

6.Növeld a láthatóságod

Tudod fogadni a látogatóidat a boltodban vagy az irodádban? Akkor a Google Maps-re mindenképp kerülj fel. Ezt egy egyszerű Google MyBusiness fiókkal meg tudod oldani. Így, amikor a keresési találatok között megjelensz, térkép is mellékelődik hozzád.

Minél több adatot töltesz ki, annál jobban fogod vonzani a látogatókat. Pár szép kép, nyitvatartás, telefonszám, vagy akár soron következő események.

seo-lathatosag-google-mybusiness7.Kapcsolj magasabb sebességre

Van, hogy a képek tömörítése nem elég. A lassú betöltési időt okozhatja PHP probléma, vagy lassú adatbázis lekérdezés.

Egy hasznos tipp, hogy próbáld meg a CMS rendszeredben minimalizálni a pluginjeid számát. Kezd azokkal, amik csak jól mutatnak, de kevés hasznot hoznak! Például, ha nyitóoldaladon van egy csinos slider. Hinnéd vagy sem, az embereket ez nem gyakran érdekli, szemükkel rögtön a szöveget keresik és ritkán nézik meg a nyitóképeket.  Helyette betehetsz statikus képet is, amit gyakrabban cserélhetsz.

Továbbá, egy jó host aranyat ér. Győződj meg róla, hogy a szerveren elegendő tárhellyel rendelkezel és a szerver válaszadási idő minimális legyen (0,5sec alatti). Valamint fontos, hogy a szerver magas (95% fölötti) rendelkezésre állási időt garantáljon, például ne álljon le a Black Friday sales-eid alatt.

A problémák sokrétűek lehetnek, a feltérképezésükben a Google PageSpeed Insights, vagy a GT Metrix tud a legjobban segíteni.

8.Legyen belső linkelési stratégiád

A belső linkelési stratégiád a leghatékonyabb eszköz a kezedben, hogy jelezd a Google felé, mely oldalaidat tartod a legrelevánsabbnak. És szemben a külső linkgyűjtéssel, annyi kulcsszóról linkelhetsz “büntetlenül”, ahányról csak tudsz.

A lényeg, hogy legyen mögötte stratégiád. Például, ha írsz egy blog cikksorozatot, döntsd el az elején, hogy melyik lesz a fő cikked és a többiből arra linkelj rá. Így a keresőrobotok tudni fogják, hogy abban van a lényeg, a többivel csak magyarázol.

seo-internal-link-strategy

Forrás: www.paulteitelman.com

9.Linkelj releváns oldalakra

Ha már linkelés ne csak te akarj linkeket szerezni. Ha hasznos és erős tartalomra linkelsz, akkor a keresőrobotok téged is könnyebben megtalálnak, mivel linkek mentén mozognak.

10.Biztosítsd a helyed a közösségi médiában

Az online jelenléted megalapozásának egyik első pontja legyen, hogy minden nagyobb social media felületre felregisztrálsz. Egyrészt azért, hogy legfoglald a nevet, másrészt még ha nem is fogod gyakran használni az oldalt ez egy kiváló lehetőség arra, hogy a kezdeti linkjeidet begyűjtsd.

De ne feledd, a linkjeid igazán hasznosak akkor lesznek, ha aktivitást is el tudsz érni az oldaladon.

11.Növeld a cikkeid elérhetőségét

Mi kell ahhoz, hogy sok látogatód legyen? Nagy elérés.

Hol tudsz nagy elérést szerezni, gyorsan és költséghatékonyan? A közösségi médiában.

De elég, ha csak a saját oldaladon osztasz meg? Nem-nem, ha másokat is rá tudsz venni, hogy osszák meg a cikked, vagy legalább megkönnyíted ezt a folyamatot nekik, akkor leszel igazán széles körben elérhető.

Gondolkodj a látogatóid fejével. Ülsz a metrón olvasol egy jó cikket, megosztanád, de ahhoz ki kell másolni az URL-t, becsukni a cikket, megnyitni a Facebookot, beilleszteni és megosztani. Hát nagyon jó cikknek kell ahhoz lennie, hogy ezt valaki félkómásan munkábamenet végigcsinálja. Ehelyett mennyivel kényelmesebb, ha csak rányomnak egy megosztás gombra és voilà cikk megosztva.

Igaz, hogy ehhez egy plusz plugint kell telepítened, de talán ez egy olyan, ami meg is éri, hogy helyet foglaljon a szerveren.

seo-social-media-megosztas

Forrás: www.lawinsport.com

12.Ne csak a sajátod, oszd meg mások cikkeit is

“Nekem ebben mi a jó?” – gondolhatod. Egyrészt, néha jó, ha kilépsz a megszokott mederből és valami mással leped meg a követőidet. Másrészt, viszont adni jó. Ha te is megosztod más tartalmát az oldaladon, akkor előbb utóbb téged is meg fognak ajándékozni ezzel.

13.Vélemények, vélemények, vélemények

Észrevetted már, hogy amikor filmet keresel a Netflixen gyakran a trailer helyett inkább csak az értékeléseket nézed meg?

Manapság direct sales-szel már nagyon nehéz eladni. Az emberek bizalma egyre jobban csökken a cégekben, de töretlen a barátaikban, rokonaikban, vagy akár más hozzájuk hasonló vásárlókban.

Ha már létrehoztad és egész jól működteted a Google MyBusiness fiókodat és mondjuk a Facebookodat is, akkor elérkezett az idő a vélemény gyűjtésre.

Ez nem csak az emberek szemében fogja jobbnak feltüntetni céged. Bár a vélemények elsősorban lokális SEO rangsoroló faktorok, minél jobban szerepelsz, annál nagyobb értéket fog hordozni az adott közösségi média fiók a weblapod számára.

seo-velemenyek

Forrás: www.schurorthodontics.com

14.Legyen egyedi 404-es oldalad

Bár a 404-es oldalak megléte nagyban rontja a felhasználói élményt, elkerülhetetlen, hogy egy hibás hivatkozás miatt megjelenjenek ezek az oldalak.

Azért, hogy ilyenkor mégse veszítsd el a látogatóid tedd hasznossá a 404-es oldalad. A legfontosabb, hogy ugyanolyan legyen a szerkezete, mint a weblapod többi részének, hogy ne ijeszd el a látogatókat.

Ezen kívül hasznos, ha egyből egy oldalon belüli keresőt teszel rá. De elláthatod a legnépszerűbb termék aloldalaid, kategóriád linkjeivel is.

15.Legyen mindig valami újdonság az oldaladon

Nem nagy titok, hogy a jó SEO-hoz, sok (minőségi) tartalom szükséges. Mégis ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Legyen blogod és posztolja gyakran, értékes tartalmat rá.

Rengeteg olyan weboldal van, ami szeretne jól szerepelni a keresőben, de egyáltalán nincs blogjuk és emiatt nem is jön össze nekik.

A gyakori, minőségi tartalom azt mutatja a Google-nek, hogy aktív vagy és érdekes. Hát kell ennél több?

Az új tartalom, nem csak azt az adott oldalt fogja kiemelni, hanem mivel a Google robot gyakrabban jár vissza az oldaladra a többi oldalt is gyakrabban indexeli és jobban is fogja értékelni a weblap összeteljesítményét.

“De miről írjak ennyit?” – jön általában ilyenkor a kérdés. Ha egy kifogyhatatlan témaforrást keresel, akkor fordulj a fogyasztóidhoz. A fejükben mindig rengeteg kérdés megfogalmazódik egy termékkel kapcsolatban. Ha ezekre tudsz válaszolni, akkor nem csak a keresőbeni pozciódat növeled, de őket is közelebb vonzod magadhoz.

16.De a régi jó dolgokról se feledkezz meg

Lehet, hogy elsőkörben nem az új tartalom felé kell fordulnod, hanem a jelenlegit frissítened. Ha már van egy kulcsszóra jól pozícióban lévő, kedvelt tartalmad nem kell róla teljesen újat írnod.

Elég, ha a meglévőt frissíted. Ha például egy ügyvédi irodád van, akkor lehet írtál egy jó cikket az ingatlanvásárlás menetéről, de azóta változtak a jogszabályok és ideje frissíteni a cikket. De az is lehet, hogy csak bővíted a cikket pár extra, trendi kulcsszóval.

17.Adj új formát a tartalmadnak

Egy másik jó módja a régi, jól bevált tartalmak alkalmazásának, ha új formátumban adod ki. Például egy blog cikket legyárthatsz videóként is, vagy több jó blog cikket összerakhatsz egy e-bookba.

A különböző célcsoportok, különböző módon érhetőek el. Érdemes egy jó tartalmat több felületen megfuttatni. De ez igaz lehet egy elsőre nem túl jól működő dologra is, lehet, hogy az üzenet jó volt, csak a formátum nem stimmelt.

+1 Tedd mobilbaráttá a weblapod

A mobilbarát weblap szintén egy olyan téma, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni. 2017-ben, világszinten, a keresések 50%-a történt mobilon, ez 2010-ben még csak 2.9% volt. (smartinsights.com) A mobilos internet használat tehát exponenciálisan növekszik.

Ráadásul az év elején a Google a mobil indexelést helyezte a desktop oldalak indexelése elé. Tehát az alapján osztályoz, hogy az emberek hogyan fogyasztják a tartalmakat mobilon.

Így ha nincs mobilverziója az oldaladnak, tulajdonképp már versenybe se tudsz szállni.

seo-mobile-first-design

Forrás: www.clickdealer.co.uk

Összefoglaló

Az ilyen listák csak akkor hasznosak, ha nem csak végig olvasod őket, de párhuzamosan ellenőrzöd is, hogy az egyes pontoknak megfelelsz-e. És ha nem akkor mielőbb javítod.

Lehet, hogy elsőre van olyan, ami elbizonytalanít, hogy “á, úgyis túl sok munka, annyit nem ér”. De hamar rájössz, hogy a SEO-ban csak úgy lehet egyről a kettőre lépni, ha minden kis kocka a helyére kerül.

 

Cikkünk a Cognitive SEO írása alapján készült.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Több éves külföldi tanulmányi és munkatapasztalat után, az online marketing világában találta meg a helyét a Klikkmániánál. Szereti az online kommunikáció egészét átlátni, és stratégiai szempontból megközelíteni az ügyfél igényeit. A keresőoptimalizálás és a PPC is egyaránt közel áll a szívéhez, révén így kiélheti mind az analitikus, mind a kreatív oldalát a személyiségének.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com