We understand, we deliver.

15 kérdés, amit fel kell tenned magadnak a landing oldalad kapcsán



Épp új landing page (landoló oldal) elkészítésén dolgozol? 15 kérdéssel/ jó tanáccsal segítünk Jacob Baadsgaard írása mentén.

A landing oldalak a legtöbb online marketing kampány fontos részei. Egyúttal egy jó lehetőség arra, hogy a látogatóidra szabott oldalt jeleníts meg számukra.

Annak ellenére, hogy számos jó tanács és tipp érhető el a megfelelő landing page kialakításához, sajnos nem mindegyik alkalmazható minden esetben és nem feltétlenül hozza mind a hozzá fűzött reményeket.

landing-page

Egy nem megfelelően kitalált landing oldal pedig képes rengeteg potenciális konverziót, leadet elszalasztani, ezért az első lépésnek mindig annak kell lennie, hogy átgondolod a legfontosabb szempontokat. Ebben segít ez a 15 kérdés, melyet megválaszolva tudni fogod, megfelelő oldalt hoztál-e létre (ha a válaszaid zöme “igen”, akkor jó úton jársz).

#1. A hajtás feletti része az oldalamnak összhangban van a hirdetéseimmel?

A hirdetések kiváltanak egyfajta elvárást a landing oldallal szemben. Ha például hirdetésedben a személyi sérülésekről van szó, a landolón pedig házasság felbontásához talál tanácsokat a látogató, az zavartságot kelt benne. Ez tehát nem a megfelelő módja a konverziók szerzésének.

Ehelyett törekedj arra, hogy a céloldal összhangban legyen a hirdetéssel, mind tartalmát mind lehetőleg a kinézetét illetően. Figyelj arra, milyen a hirdetésed, mit ígér, kinek szól és milyen platformon fut. Minél zökkenőmentesebb a hirdetés és a landoló közötti átjárás annál nagyobb eséllyel maradnak ott a felhasználók és válnak potenciális ügyféllé.

#2. A címsor amit használok tisztán leírja a vállalkozásomat és/vagy az ajánlatomat?

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy megfelelően alakítsuk ki az összhangot a hirdetésünk és landing oldalunk között, a címsor. A címsor ugyanis az első, amit az oldalra érkezve meglát a látogató és az alapján vonja le a következtetést, hogy jó helyen jár-e. Ez tehát az ideális hely ahhoz, hogy bemutasd a vállalkozásod vagy az ajánlatod.

Ne feledd azonban, hogy a cél a lendület fenntartása, ezért rövid, tömör címsorokat alkalmazz.

#3. Értéket kommunikálok a címsoraimmal?

A jó címsor és az alcímek értékes ajánlatot közvetítenek a potenciális ügyfeleknek. Végülis érthető, ha azt szeretnénk elérni, hogy az oldalon maradjanak (és konvertáljanak) a látogatók, akkor olyan kommunikációt kell alkalmazni, ami alapján megfontolják az ajánlatot. A legjobb módszer erre, ha ügyesen használod címsoraidat és elmondod bennük, hogyan segíti a látogatót az ajánlatod.

Tehát ahelyett, hogy általános üzenetet fogalmaznál meg (pl. Piacvezető szoftver), koncentrálj a leendő ügyfelet problémáira és arra adj választ (pl. Ügyfeleid adatainak kezelése egy szoftverben).

#4. A CTA azonnal észrevehető?

Minden landing oldalnak a célja, hogy segítsen az érdeklődőt ügyféllé változtatni. Épp emiatt fontos, hogy legyen nyilvánvaló, mi a következő lépés. Van, hogy a hajtás fölött (!) elhelyezett CTA akkor hatásos, ha közvetlenül konvertálásra ösztönöz, de van, hogy akkor, ha további tartalmakra navigál.

Ami azonban mindig jó ötlet, hogy emelkedjen ki a CTA az oldalból például a színével vagy az elhelyezkedésével.

#5. Egyértelmű a CTA-m?

A legtöbb jó CTA valamiféle befektetést igényel a látogató részéről. És ahogyan a legtöbb befektetésnek, a CTA megnyomásának is van kockázata. Ennek megfelelően, ha azt szeretnéd, hogy az emberek adják meg az adataikat, vagy fizessenek valamiért, világossá kell tenni azt, hogy mit kapnak ezért cserébe.

Akár a gomb szövegében akár egy form tetején, de mindenképp nyilvánvalóvá kell válnia annak, hogy mit kap a látogató azért cserébe, amit ő ad. Ha értik azt, hogy mit kapnak cserébe, motiváltabbá válnak és könnyebben nyomják meg a gombot.

#6. Vannak szükségtelen linkek az oldaladon?

A kezdőoldaladdal ellentétben a landing oldaladon pontosan tudod, hogy mit keres ott egy látogató és hogyan került oda. Ennek megfelelően meg tudod adni nekik az adott oldalon a szükséges tartalmat és így nem lesz indokolt, hogy elnavigáljanak onnan. A felesleges linkek (akár a saját oldaladon belül vagy a social media oldaladra) csak elvonják a látogató figyelmét a végső céltól: a konvertálástól.

felesleges-linkek

#7. Vannak zavaró elemek az oldaladon?

Elképzelhető, hogy sok mindent szeretnél kommunikálni az oldaladon azonban tartsd szem előtt, hogy a túl sok információ elvonja a figyelmet a célról vagy akár el is riaszthatja a potenciális ügyfeleket. Ne feledd, a landoló oldal célja, hogy segítse a látogatót az ügyféllé válás folyamatában.

Ha van olyan elem az oldalon, ami nem a tovább lépést szolgálja, akkor valószínűleg annak semmi keresnivalója nincs ott.

#8.  A szövegeim az ügyfeleimnek fontos infokat tartalmazzák?

Még mindig nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy az oldalaik arról szólnak, milyen a cégük vagy annak kínálata. A probléma ezzel csak az, hogy az ügyfeleket nem az érdekli, hogy mennyire gondolod magad szupernek. Sokkal fontosabb számukra az, hogy mit tudsz tenni értük.

Ahelyett tehát, hogy arra összpontosítasz, miért jó a céged, foglalkozz inkább azzal, hogy a terméked vagy a szolgáltatásod miben segíti a leendő ügyfeleidet. Hogyan fordul általa jobbá az élete? Milyen értéket kapnak? Ha ezekre megfelelő választ tudsz adni, garantáltan nő az elköteleződés esélye.

#9. Az ügyfélvéleményeid, ajánlásaid vonzóak és relevánsak?

A jó ajánlások hihetetlenül meggyőzőek tudnak lenni. A nem megfelelőek pedig akár alá is áshatják az üzletedet. Ez ugyanúgy igaz a landing oldaladon, mint egy külső oldalon.

A landing page előnye, hogy olyan ajánlásokat teszel ki, amilyet csak szeretnél. Éppen ezért fontos, hogy megfelelően válaszd meg, mert ezzel a szabadsággal a látogatód is tisztában van. Legyen specifikus rád és a cégre vonatkozóan, valamint fontos a megbízhatóság és ellenőrízhetőség.

#10. Minden űrlapra szükség van?

Ahogyan korábban írtam, a CTA egy bizonyos fokú konckázatot jelent a potenciális ügyfelek számára. Minél kevesebbet kérsz, annál kisebb ez a vélt kockázat. Szóval törekedj arra, hogy csak a legszükségesebb információkat kérd el.

#11. Van az oldalamnak címe?

A page title egyszerű dolognak tűnhet, azonban az agyunkat úgy tervezték, hogy legyünk óvatosak és kerüljük a veszélyt. Mivel a legtöbb oldal rendelkezik oldal címmel, ezért amennyiben épp a te landing oldalad a kivétel, gyanakvást kelt a potenciális ügyfélben és elriasztja őt az oldalról.

#12. Érthetőek a szövegek az oldalamon?

Idális esetben a landolón szereplő szövegek olvasása gördülékenyen megy. Rég rossz és várhatóan eredménytelen is marad a látogatás abban az esetben, ha a usernek kell kitalálnia, mit is akarsz mondani a mondataiddal. Éppen ezért ne csak a nyelvtanra, hanem az elírásokra is fordíts kiemelt figyelmet, ezzel is megőrízve a bizalmat.

Lényegében tehát a profizmust a szövegeknek is tükrözniük kell. Ellenőrizz és akár ellenőriztess le minden szöveget annak érdekében, hogy minél jobb hatást kelthess látogatódban.

#13. Minden űrlap és gomb tesztelve lett?

Még a legimpozánsabb oldal sem ér semmit, ha a látogatók nem tudnak konvertálni. Minden alkalommal, amikor valamilyen változtatást viszel végbe az oldalon, teszteld le a gombokat és a formokat, hogy minden megfelelően működik-e. Győződj meg róla, hogy a CTA-k és az űrlapok is megfelelő módon és helyen végződnek, és lehetővé teszik a látogatónak az ügyféllé válását.

#14. Optimalizáltam mobilra az oldalam?

A mai világban ennek igazából nem is szabadna kérdésként felmerülnie. Lehet, hogy elsőre fájdalmasnak tűnik elkészíteni egy oldal desktop és mobil változatát is, azonban nincs annál lehangolóbb, mint amikor nem olvasható az oldal mobil készüléken. Pénzégetés történik konverzió helyett.

#15. Az oldalad azt az érzés váltja ki a látogatóból, hogy: “Ez nekem való!”

Ahogyan halad a funnelben a látogató számos alkalommal felteszi magának a kérdést, hogy ez neki való-e, neki szól-e. Máshogy szólva, olyan céget keres, aki az ő igényeit elégíti ki.

Igazából az egész cikk ezt taglalja részletesebben, ugyanakkor ez elég fontos megállapítás önmagában is ahhoz, hogy egy külön pontban kiemeljük. Ha elég meggyőző vagy és sikerül bizonyítanod, nagy eséllyel konvertálni fognak a releváns látogatók.

Ez sokkal nehezebb a saját weboldaladon, ahol nem ismered pontosan a látogatás célját, de a landing oldal épp ezt segíti, hiszen ott kontrollálni tudod, hogy ki látogassa azt. Lehetőséged van csak a számodra valójában érdekes és értékes látogatókat az oldaladra terelni.

 

Címke:
slide_template:
default

Biztosítási és pénzügyi szektorban végzett munkái során ismerte fel, hogy a megfelelően megválasztott és alkalmazott kommunikáció az értékesítési siker kulcsa. A kommunikációban elmélyedve az online kommunikáció felé fordult, majd végül az Edutus Főiskola online marketing képzése során megbizonyosodott arról, hogy a munkáját is ezen a vonalon kívánja végezni. A tanulás és a fejlődés minden területen fontos számára. Érdeklődéssel fordul a különféle marketing eszközök felé, de úgy látja, az online marketingé a jelen és a jövő.

Website: http://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com