We understand, we deliver.

15 Facebook marketing tipp alacsony költésű cégeknek



Cikkünkben most olyan tippeket gyűjtöttünk össze, melyek korlátozott költségkeret mellett is megállják a helyüket. (Releváns célközönség megtalálása, célzási módok, hirdetések, posztok, Facebook oldal kialakítása, stb.) Természetesen a tanácsokat nem csak kis költésű cégeknek érdemes megfontolniuk és alkalmazniuk.

facebook-alacsony-koltes

#1: Posztolj!

A kisvállalkozásoknak nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan is kommunikálnak a közönségükkel.

Nem dobálhatunk csak úgy dolgokat a Facebookra, remélve, hogy valaki látja őket. Tudnunk kell, hogy mi a szándékunk és mit szeretnénk elérni a posztunkkal. Függetlenül attól, hogy meghirdetjük vagy sem.

Használjuk a Facebook Insights-ot (Elemzéseket), melyek egyrészt segítenek meghatározni, melyek voltak a jobban vagy rosszabbul teljesítő posztok, másrészt pedig, mikor érdemes posztolnunk.

#2: Ne posztolj naptár nélkül!

Ahhoz, hogy hatékonyan tervezhessünk, használjunk úgynevezett “content calendart”.

A naptár a leghatékonyabb módja annak, hogy maximálizálni tudjuk a belefektetett erőfeszítés, miközben a Facebook marketingére fordított időt pedig minimalizálni.

A tartalmakat egyidejűleg tervezhetjük, valamint egy ütemezési program segítségével, például a Buffer vagy a Sprout Social segítségével be is időzííthetjük, ha esetleg elfelejtenénk azt. Ne felejtsük el továbbra is figyelni a posztjainkat és összpontosítani a közösség menedzselésére!

#3: Optimalizáld a Facebook oldaladat!

Mivel a menüpontok a Facebook üzleti oldalának navigációs sávjaként szolgálnak, fontos, hogy jól szervezettek legyenek és javítsák a közönség információkeresési képességét. A menüpontok optimalizálásával, a hierarchiájuk átalakításával és a fontos menük beillesztésével vagy eltávolításával a cégek sokkal egyszerűbb élményt nyújhatnak a felhasználóiknak.

#4: Hozz létre egy Facebook csoportot!

Egy Facebook-csoport létrehozása (nem promóciós célokra) lehetővé teszi az adott vállalkozással kapcsolatos információcserét. A legfontosabb, hogy megtaláljuk az ügyfelek érdeklődési köreit.

A csoport tagjainak növekedésével már elkezdhetünk tartalmakat megosztani, mint például releváns cikkeket vagy újságokat.

Ne használjuk a csoportot az értékesítés vagy a cselekvésre ösztönzés támogatására!

A csoport létrehozásakor javasoljuk, hogy úgy nevezzük el, hogy az a Facebook keresésekre nézve könnyen megtalálható legyen, azaz növeljék az esélyeket, hogy a felhasználók megtaláljanak minket.

#5: Facebook sztorikban is légy jelen!

A sztoriknak nem feltétlenül a vállalati jellegű hírekkel kell rendelkezniük, hanem a szórakoztató kérdésekről és az érdekes hivatkozásokról. A hivatkozások közé tartozik bármi, amivel a közönség megtartható, és nagyobb valószínűséggel kattintanak a profilunkra.

Ez a fajta tartalom alkalmi, mondhatni ilyen “útközbeni” érzés. Ezek menthetőek és megoszthatók is.

A felhasználók úgy érzik, mintha a színfalak mögött lennének, és ez működik is. Hasonlóképpen, mint az élő feedek, melyek már egyre népszerűbbek. A sminkes bemutatóktól a stúdió túrákig, a márkák sokkal inkább kerülnek íly módon kapcsolatba a rajongóikkal.

#6: Facebook használata ügyfélszolgálatként!

A kisebb márkák sok esetben a Facebookra támaszkodnak, hogy az ügyfeleiknek segítséget nyújthassanak olyan ügyfélszolgálati kérdésekben, melyek sokszor felmerülhetnek. Míg a nagyobb vállalatok robotokat használnak az ügyfelek online kommunikációjához.

A közönség szinte perceken belül elvárja a válaszokat. Erre pedig a Facebook a legmegfelelőbb “on-the-go” platform, ha problémát szeretnénk megoldani, vagy csak köszönetet mondani az ügyfeleknek a pozitív véleményükért.

#7: Posztolj kis költéssel!

Próbáljunk meg különböző típusú tartalmakkal kísérletezni, üzenetekkel, képekkel, napszakokkal, és használjuk a Facebook beépített A / B tesztrendszerét, hogy lássuk, mi segíthet a hirdetési költség maximalizálásában. A fizetett költségkeret nélkül történő közzététel hivatalosan is időpocsékolás. Sokkal jobb, ha csak néha kis költségvetéssel teszünk közzé, hogy a tartalom csak is a megfelelő ügyfelekhez kerüljön.

A Facebook hirdetések igen hatékonyak, hiszen lehetővé teszik a közönség személyre szabását: földrajzi hely, demográfia, érdeklődési körök szerint.

#8: Szűkítsd a célközönségedet!

A cél az, hogy szűkítsük a közönségünket és megvizsgáljuk azt, hogy melyik fogja eredményezni a legtöbb eredményt egy adott cél elérésénél.

Például egy kávéfőző gépeket árusító cég esetében érdemes a Facebook felhasználókat úgy szűkíteni, hogy csak azokat célozzuk, akik kedvelik a kávét, az egyes kávé márkákat, kávézókat, kávégépeket.

#9: Hirdesd (boostold) meg a posztot!

A Facebook post boost (Hirdetés kiemelése) funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy exponenciálisan bővítsék a közönségüket a posztjaik számára, elkötelezett és releváns célokkal, valamint nagyon kevés költségvetéssel.

Nemcsak abban segít, hogy az algoritmikus változásokból visszaszerezzük az elveszett eljutást, hanem, hogy növelni tudjuk a láthatóságot. Végső soron, hogy forgalmat generáljuk a tartalmunkra és / vagy a termék vagy szolgáltatás vásárlására.

Tény, hogy a legnépszerűbb posztok több ezer kattintást, kedvelést, hozzászólást generálnak. A hirdetett bejegyzésekkel mindössze beállítjuk a célközönséget, a költségkereteket, és kész is.

A kisvállalkozásoknak még körültekintőbbnek kell lenniük abból a szempontbóll, hogyan is költik el a költségvetéseiket, és boostolják a posztjaikat, kevesebb célközönség, ajánlattétel és költés áll rendelkezésükre.

#10: Használj Termékkatalógus hirdetéseket!

Az, aki a Facebook termékkatalógus-hirdetéseit még nem használta, az egy nagyszerű lehetőségről maradt le.

Maga a hirdetés sablonja egy igen gazdag böngészési élményt nyújt a termékek között a vásárlók számára, ami nagyobb termékfelderítést és az elkötelezettséget eredményez. Nem is beszélve arról, hogy egy meglévő katalógust (feedet) csatlakoztathatunk egy másik platformból is, például a Google-ból.

Az egyik e-kereskedelmi ügyfél a Facebook remarketing-értékesítését a Facebook termékkatalógusának végrehajtása után mintegy 300%-kal növelte.

#11: Strukturáld a pixelt!

A Facebook pixelek gyűjtenek adatokat arról, hogy ki látogatja meg webhelyünket, és lehetővé teszi, hogy később újra megtaláljuk ezeket a fogyasztókat.

A Facebooknak is van egy olyan látványos funkciója, amely lehetővé teszi, hogy olyan felhasználókat célozzunk meg, akiknek hasonló online szokásaik van, mint a webhely látogatói. Ez az úgynevezett Hasonló Célközönségek (Lookalike Audiences).

Ha azonban a Facebook pixeled rosszul teljesül, akkor elveszítjük a látogatóinkat, mivel nem kapjuk meg a szükséges adatokat..

Az márkák mindent megteszek, hogy megkönnyítsék a konverziókövetést, az optimalizálást és a remarketinget. A Pixel egy tökéletes eszköz erre. Segít megtalálni az új ügyfeleket, akik hasonlóak a webhely látogatóihoz.

#12: Használj Egyéni közönségeket, hogy visszacélozd azokat, akik már megnézték a videódat!

A Facebook Hirdetéskezelőjének egyik legnagyszerűbb eszköze, hogy a hirdetésekhez egyéni közönségeket hozhatunk létre, attól függően, hogy az emberek mennyi ideig nézik a videónkat.

Például egy fogorvos videóhirdetést jelenít meg egy hideg közönségnek, ami arról szól, hogy milyen fontos a fogak tisztítása. Miután a fogak tisztítása videó néhány napig futott, létrehoztak rá egy új hirdetést, ami már kedvezményes fogvédőt kínál az új betegeknek.

Úgy is dönthetünk, hogy a hirdetést csak azoknak az embereknek jelenítjük meg, akik több mint 50%-át megnézték. Így tudjuk, hogy már érdekli őket a fogak tisztítása, így a hirdetésünk sokkal relevánsabb és hatékonyabb lesz.

#13: Hozz létre mentett célközönségeket!

Az Egyéni közönségektől eltérően a mentett közönségek azok, amelyeket a szokásos Facebook hirdetési célzási beállítások segítségével állítunk össze. Ahelyett, hogy beállítanánk a közönségét minden egyes alkalommal, amikor hirdetést hozunk létre, célszerű azt már rögtön el is menteni. Így minden egyes hirdetési kampány indításakor fel tudjuk használni.

facebook-mentett-kozonsegek

#14: Tesztelj különböző ajánlattételi stratégiákat!

Több különböző hirdetéssorozatot hozhatunk létre  azonos hirdetésekkel, különböző ajánlattételi stratégiákkal és célzásokkal. Hagyjuk őket 1-2 hétig futni, majd állítsuk le az alulteljesítő hirdetéssorozatokat. Így többet hozhatunk ki az eredményesebb sorozatokból.

A Facebook ragaszkodik ahhoz, hogy a hirdetéseknek minimálisan 15-25 konverziót kell elérniük ahhoz, hogy elegendő adat legyenek ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Ezt igen nehéz elérni, ha a céged hirdetni szeretne, viszont a költségkerete kevés.

Tapasztalataink során gyakran látunk olyan hirdetéssorozatnál használt konverziós ajánlattételeket, amelyek jóval kisebbek, mint a konverziók száma. Ez azt jelenti, hogy ha a hirdetéseink nem érnek el hetente 25 vásárlást, akkor megpróbálhatjuk úgy beállítani a konverziós eseményeket (Kosárba rakás), ami közelebb van a csatorna tetejéhez.

#15: Ne felejtsd el tesztelni az elhelyezéseket sem!

Próbáld ki mind a hírfolyam (newsfeed), mind a jobb oldali hirdetéseket, hogy megtudd, melyik teljesít legjobban. Míg a hírfolyamos hirdetések olcsóbbak, addig a jobb oldali hirdetések nem kapják meg a kívánt kattintásokat vagy a konverziók számát sem.

Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/07/02/facebook-marketing-for-small-business

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
2
essb_pc_facebook:
1
essb_pc_twitter:
1
essb_pc_google:
1

Igazán elmerülni az online marketing rejtelmeiben 2012-ben kezdett el a MediaSales Kft.-nél, mint gyakornok. Szereti, ha munkájában kiélheti a kreativitását, amit eddig főként Google Adwords kampányok tervezésénél és Facebook oldalak menedzselésénél kamatoztatott.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com